Elektritõuksidest ja nende omanikest on senimaani olnud raske lugu pidada. Renditõuksid vedelevad tänavatel laiali ja risustavad linnaruumi, joobes juhid sõidavad nendega ennast alatasa traumapunkti. Ning ainuke põhjus elektritõuksi omamiseks on see, et ollakse liiga laisk jalgrattaga sõitmiseks. Mitte miski elektritõuksiga seonduv ei saa kunagi cool olla. Vähemalt nii ma arvasin, kuniks sain Järvevana metsas kokku Nilsiga.
Metsa vahele jõudes demonstreerib Nils mulle oma Gpad F3 Max tõuksi kiirendust. Esimene indikatsioon sellest, et asjad pole päris nii, nagu ma arvasin, olid mitmekümne meetri pikkused jutid kruusasel metsateel, mis olid kiirendamisest maha jäänud. Selge märk sellest, et tõuksil väänet jagub ja kiirendus on äkiline, kaks kruusarehvi käisid kohapeal korralikult ringi. Üks on selge, renditavate elektritõuksidega on selle isendiga ühist vaid nimi.
Jutte aitavad maha joonistada kaks elektrimootorit – üks esirattas ja teine tagarattas, mis täis laetud akuga toodavad kahe peale kokku 8 kW peak võimsust ja seda ka mõneks lühiajaliseks kiirenduseks. Aku tühjenedes langeb võimsus kuni 5kW peale. Arvestades, et tõuks kaalub ise 35 kilogrammi ja on üpris kõrge raskuskesemega, on jõudu isegi rohkem, kui vaja. Teoreetiliselt peaks ilma piirajateta olema tippkiirus 90 kandis, kuid uljust on olnud vähem kui tõuksil jõudu. “Ausalt öeldes ega keegi ei tuuni kiiremaks, pigem ehitatakse suuremaid akusid sisse,” selgitab Nils.
Nils on normaalne ja rõõmsameelne 30-aastane tüüp, elukutselt ehitab servereid ja arvuteid ning töö kõrvalt toodab 3D’s hüperrealistlikke pilte autodest. Viimast teeb ta maailmatasemel: tema klientideks on olnud nii Hyundai luksusbränd Genesis kui Koenigsegg. Ta on elektritõuksi fanaatik, kellel on sõidukogemust üle viie aasta. Ta sõidab kuus keskmiselt 500–600 kilomeetrit tõuksi seljas, kokku on kogunenud kilometraaži üle 22 000 kilomeetri viiel erineval masinal. Igapäevaselt on elektritõuks tema jaoks alternatiiv autole: „Mulle ei meeldi ummikus passida, selle asemel, et sõita koju 45 minutit tipptunnil autoga, saan ma koju 10–15 minutiga Järvevana algusest Kesklinna Tehnika tänavale.“