Elades ajastul, mil igaüks võib hea tahtmise puhul saavutada enda 15 minutit kuulsust, on raske ette kujutada, kuidas keegi saaks popkultuuris tekitada sellise piire purustava lööklaine, nagu seda tegi Madonna.
Kõige tõenäolisem vastus on ilmselt, et ei saagi. Staarid tulevad ja lähevad, aga Madonnast on kuulnud su vanaema. Su ema teab ilmselt pooli ta laule peast ja su noorema õe või venna meelest on ta "kringel".
Mitte ainult ei ole Madonna ise fenomen, vaid temast on suuresti inspiratsiooni kogunud kõik järgnevad nooremad popstaarid nagu Christina Aquilera, Britney Spears, Beyonce, Miley Cyrus või Lady Gaga, kui nimetada vaid mõnda üksikut.
Järgnevalt teen ma midagi ebameeldivat tänapäevasel uussiiruse kummardamise ajastul (olge mureta, ma seletan seda mõistet lahti) ning lahkan Madonnat kui toodet, brändi ja turundusime. Ühtlasi teen alternatiivseid ettepanekuid Madonna 13ndaks või 14ndaks taassünniks. Madonna, kui sa juhtud seda lugema, siis pole tänu väärt!
Alustame sellest, kuidas Madonna üldse sündis. Ei, ma ei hakka siinkohal kirjeldama biograafilist lugu sellest, kuidas ta sündis katoliiklikku perre ja kuidas ta ema suri varakult ning ta jättis kooli pooleli, et 35 dollarit taskus ja inspireerituna enda gei balletiõpetajast New Yorgis tantsijana läbi lüüa. Ma tahan hoopis rääkida Madonna äärmiselt teadlikust ja läbimõeldud identiteediloomest. Tema hoolikalt aja jooksul kureeritud kuvand on talle toonud pop-ikooni staatuse ning üüratu hulga megahitte. Selle lahti mõtestamiseks peame astuma ajamasinasse ja reisima ajas tagasi ca 40 aastat, jõudes värvilistesse, pöörastesse ja halbade soengute poolt tuntud 80ndatesse, mil USA-s võimutsesid konservatiivid, eesotsas Ronald Reaganiga.