Tere, Madle! Mul on väga-väga hea meel, et sa oled praegu seal, kus sa oled, ja saad teha seda, mida sa südamest tahad. Sinu südame pärast ma ei muretse, see on sul õige koha peal. Tänan, et nõustusid mõtteid vahetama. Aga kuna sul tuleb nüüd ajakirjanike asjatundmatute ja kiuslike küsimustega harjuda, ei kavatse ka mina selles suhtes mingit üleliia teravat pliiatsit etendada.
Mu 5 aastane poeg ütles mõnda aega tagasi, et tegelikult pole kliima soojenemisel häda midagi, tegelikult talle meeldiks, kui siin varsti ahvid puude otsas ringi hüppama hakkaks. Ma arvan, et 50 protsenti eestlastest mõtleb nii. Mõttes, et ega meil siin liiga hulluks ei lähe. Teine pool mõtleb nagu sina, no ja natuke nagu mina, et midagi peaks nagu ette võtma. Sina tahad jalakäijale ja jalgratturile paremat linnaruumi, mina tahan linnaruumi, kus oleks mõnus, aga samas võimalik kiiresti oma asjad korda ajada. Kas sa oled nõus, et sisuliselt oleme kõik oma soovidega mu 5-aastase tasemel? Üks tahab kogu aeg midagi teise arvelt. Ja vastupidi?
Linnaruum on tõesti meie ühine vara ehk selle loomisel tuleb arvestada erinevate kasutajate vajadustega ning linnaruumi kasutajatel tuleb omakorda arvestada üksteisega. Aga see kindlasti ei tähenda seda, et ühtedega arvestamine peaks tulema teiste arvelt. Kuigi praegu on see nii juhtunud – suur osa Tallinna avalikust ruumist on mõeldud vaid autodele ja see tähendab, et teistel on kitsas. Aga olemasolevat ruumi targemalt korraldades saavad kõik seda hoopis vabamalt ja mitmekülgsemalt kasutada, ka liikumiseks. Lühemaid vahemaid on sageli mõistlikum läbida jala (kuni 1 km) või rattaga (kuni 4 km). Näiteks minu kaheksa-aastane laps käib iga päev rattaga koolis, nii saab ta sinna sama kiiresti kui autoga, aga lisaks on tal põnevam (sest iga päev avastab kooliteel ju uusi asju), füüsiline vorm on tal hea ja võhma jätkub (kellel poleks, kui iga päev vähemalt 6 km vändata) ning mina ei pea teda autoga kooli viima. Kui meil oleks turvalisemad ratta- ja kõnniteed, siis küllap oleks rohkem neid lapsi, kelle pärast autod hommikuti kooli ette ei vuraks. Ja nii jääks sõiduteel rohkem ruumi ka neile, kellel tõesti on vaja oma asju ajada linnas autoga.