Seekordne osa intervjuusarjast «Ringoga religioonist» keskendub veidike statistika uurimise probleemidele, Jehoova tunnistajate aususele ning suuremal määral raha ja religiooni suhtele – kas religioon on üldse võimalik ilma rahata? Eraldi tuleb pikemalt juttu ka sellest, kuidas käituda «usuhulluks» hakanud vennapojaga. Esimest kahte osa intervjuusarjast saab lugeda vastavalt SIIT ja SIIT.
Mis meil usumaastikul hetkel toimub? Kas on erinevaid uusi religioosseid liikumisi, ühendusi, sekte ja cult'e? Midagi huvitavat? Niisugune reklaamipaus või midagi.
[Naerame]
Joogaga tegelejad, see oli ühel hetkel selline kuum teema, eriti tantrajooga oli ühel perioodil, kui meil olid tantrafestivalid ja igasuguseid muid asju. Aga selle hiilgeaeg tundub möödas olevat, et ta ei ole enam sellisel määral esil ja ta ei ole ka sellepärast ilmselt esil, et need, kes seda bhairava joogat tollal tegid, on hetkel taandunud. Seal oli väga hea turundus taga, nagu professionaalne turundaja.
Aga mis tänapäeval? Kui vaadata registris, keda on registreeritud, siis budistlikke kogudusi. Nende arv on kasvanud. See on nagu siuke…
Trend?
Üks trend. Kas nad on suured? Ei, nad on tõenäoliselt väikesed, aga kogudusi on.
Ma isegi ei oska öelda, kus oleks nagu midagi, mis oleks kuidagi kasvamas… On selline stabiilne.
Pigem on nagu vanad olijad ja siis liikumine sinna või sealt tagasi? Selle tegelikult saab teada ka järgmise sellega… [rahvaloendusega – toim.]
Seda saab teada, jah, ka järgmise sellega. Selle järgmise rahvaloendusega on vot see probleem, võrreldes nende varasemate rahvaloendustega, et kaks eelmist olid kõiksed loendused. See tähendas seda, et kõikide käest küsiti. Nüüd on ta valdavalt registripõhine, kus saadakse kõik need elukoha ja muud andmed, ja siis on see usk ja küsimus murrete oskamise kohta. See rühm, valim on tehtud, mis on 60 000 inimest, kelle käest küsitakse. Probleem on selles, et kui palju väiksemaid usurühmasid sinna üldse satub, kui palju inimesi satub selle 60 000 hulka?