Laste saamine on privileeg, mis ei ole kõigi jaoks. Samas on tegelikkuses ilmne, et planeet on ülerahvastatud. Ehk on liiga paljud endale privileegi võtnud järglasi saada? Isikliku vastutuse ja poliitiliste režiimide hõredal piiril tuleb ikka ja jälle arvesse võtta keskkondlikke ja ajaloolisi mõjusid, mille juures on naine siiski läbi aegade olnud mehest erineva tsüklilise kulgemisega sünnitusorganeid omav inimene. Naise füüsilised eripärad ei saa olla allutatud mehelike eripärade maailmasse, sest naise keha ei ole mehe oma(nd).
Mul oli hiljuti väga piiripealne ja viisakalt konflikti vältiv vestlus ühe aastaid Eestis elanud prantslasega. Jutt oli kuidagi liikunud seksuaalpoliitika peale ja ta esitas mulle vist enda meelest mingit emotsionaalset reaktsiooni eeldava küsimuse, küsides, kas ma kujutan ette, kui paljud naised aastas Prantsusmaal aborti teevad. Mõtlesin, et kui ta räägib millestki uskumatult üüratust, mida mul oleks raske seedida, siis pakkusin miljon. Vastus oli hoopis 200 000. «They are doing it just out of discomfort of having it,» ütles prantslane, mille peale ma muidugi kategooriliselt käratasin, et igal naisel on õigus teha oma kehaga, mida iganes ta tahab, ükskõik mis põhjustel.
Loomulikult polnud sel teemal pärast seda enam mitte midagi edasi rääkida. Kuna mu häälest oli ilmselgelt tunda, et ma räägiksin ükskõik kelle sel teemal koomasse, siis jäid nii mõnedki asjad ütlemata. Mida saab mees teada abordi mugavusest? See väide on eos jumala haige. Lapse saamise otsuse taga peaks olema basic common sense, sest küsimus on ju eelkõige selles, millist elukvaliteeti on uuele inimesele võimalik pakkuda. Kui rasestunud naine teab, et ta ei saa lapsele hädavajalikku võimaldada, siis on abort igal juhul õigustatud, sest kannatust on maailmas juba niigi piisavalt.
Kui aga riigipoliitika hakkab otsustama selle üle, kas naine saab aborti teha või mis tingimustel ta seda teha saab, siis on tegu riigipoolse naise keha EKSPLUATEERIMISEGA. See õudus eksisteerib meist isegi mitte liiga kaugel, katoliiklikus Poolas, kuhu tulevad Ukrainas vägistatud sõjapõgenikest naised. Kuidas käituvad põgenikest vägistatutega naistearstid, selle kohta ei tea ma piisavalt, aga ega see lihtne ei saa olla ühelegi osapoolele. Samas keeldun uskumast, et jumal, kes on armastuse esindaja, mingi nii lolli poliitika peale kunagi oleks tulnud kui inimene.