Detsembris juhtus minuga nii, et sattusin ninapidi Minecrafti. Poisid Omavahel eeskujul ja poja soovitusel. Panin kogemuse kirja ja kuigi tundus, et sellega asi piirdub, jäid kanad mind kuidagi kummitama.
Täpsemalt asjaolu, et eespool mainitud mängus nende paljundamine niivõrd triviaalselt on kujutatud – üks variant eeldab kahe koos oleva (sootu) kana nisuga toitmist, teine munade puruks loopimist. Olgu peale, mäng on mäng. Mul pole mingit soovi näidata, et see Minecrafti kuidagi vähem tõsiseltvõetavaks muudab. Mängu muude nüansside mastaapsuse juures pole mingit vahet, et kanade paljundamine just sellise detailsusastme juurde on jäetud.
Meil kodus on kanad juba paar aastat pere tarbeks ringi siblimas. Ükskord üks püüdis ka haududa, kuid hakkama ei saanud. Ei tea, kas sai lihtsalt kõrini või adus kuidagi ära, et munadest asja ei saa. Tõusis ühel heal päeval püsti ja kõndis minema. Hiljem pesakasti koristades üks muna plahvatas. Kohutav!
Niisiis – asja juurde. Minecrafti tuules oma kanu jälgides tekkis mul idee proovida neid ise paljundada. Noh, et korjaks munad kokku, paneks sooja kasti seisma ja vaataks, et mis juhtub. Et kas saan hakkama ja mismoodi see siiski päriselt nagu käib. Seda enam, et oleme Ypsilonis kanade masstootmisest ja puurikanade kohtlemisest varem ka varem arutlusi avaldanud.
Eeldasin algusest peale, et niisama lihtne see projekt ei ole. Seda juba põhjusel, et tegemist on elusolenditega, kellele tuleb tagada hiljem sobivad elutingimused ning seda piisava aja jooksul. Irvitasin endamisi mõtte üle tublist loomade varjupaiga töötajast, kes ühel heal päeval saab anonüümse telefonikõne, et vabandage, aga mu kana pääses siin kogemata lahti ja nüüd tõi pojad, et kas saate vastu võtta, et mis vastuse ma sealt saaksin. Kujutasin aga ette, et küllap keegi kevadel nagunii kodulinde otsib või kui ei, siis mahuvad need ka mu enda kanalasse.