Lisa A. Romano on jaganud mõtet, mis võtab intiimsuse minu meelest väga ilusti kokku, eriti kui arvestada sellega, et taustsüsteemis on trauma kogemused (ja mingil määral on neid kõigil inimestel): «Oleks ma teadnud, et tõeline intiimsus algab minust endast. Mida rohkem olen ma võimeline olema iseendaga aus oma haavatavuse suhtes, seda enam olen ma võimeline olema haavatav teiste inimestega. Teades tänasel päeval, et ma olen piisav, ei ela ma enam hülgamise hirmus, mis on mind toonud vabaduseni kogeda tõelist emotsionaalset lähedust teiste inimestega.»
Arvatagu life coach'idest ja muudest sarnastest tiitlitest mida tahes, ühe või teise inimese mõtete selguse üle saab hinnangut anda ainult sellest lähtuvalt, millised on eelnevad elukogemused ja vajadused edasiseks eluks. Kui emotsionaalsete hingehaavade ravimine oleks sama kultuslik, kui staatusega ära panemine, siis uskuge mind, meil oleks kõigil rahumeelsem elu. Nende kahe nähtuse vahe seisneb suuresti selles, et väljaspoole paistvad saavutused toovad rohkem tähelepanu, sest need on silmaga nähtavamad kui sisemised. Kõige lihtsam viis kompenseerida sisemise rahu puudumist on välise tähelepanuga. See kõik võib olla rohkem või vähem mänguline, ent kui veidi jälgida popkultuuri, siis võib see ka võtta täiesti meeleheitliku mõõtme.
Samas, eks seda ekspluateerimist toimetatakse ka nii salakavalalt, et teinekord ehk istutatakse see identiteedi külge, nagu oleks normaalne armastust «teenida» pideva välise validatsiooni kaudu. Teha teistele head selleks, et olla «hea inimene» ei ole tegelt kuigi sügav empaatia, vaid nartsissistlik farss. Sellised inimesed õigustavad end tihti fraasidega nagu «Pärast kõike seda, mida ma tema heaks tegin!» või «Ma olen sinu jaoks ainult head tahtnud», millele võiks konflikti olukorras vabalt vastu küsida: kas keegi on võlgu kellegi headuse eest?
Üle piiri saab minna muidugi mõlemil juhul, aga see ongi emotsionaalselt ebastabiilsete inimeste vaheliste suhete põhiprobleem, et trauma tagajärjel välja kujunenud suhtemustris (kui sellest teadlikult ei väljuta) ei tunne osapooled iseenda piire. Kui meil pole lapsepõlves kogemust iseenda emotsioonide valideerimisest, siis kipub see jätkuma välispidise kaudu. See on ideaalne pinnas ajupesuks. Kui ollakse maast madalast harjunud sellega, et väline keskkond mõistab hukka, eirab või eitab loomulikult tekkinud tundeid maailma suhtes, siis sellega algabki endale ja teistele valetamise pikk kadalipp. See lõppeb momendil, kui valetamine muutub juba nii ebamugavalt vastikuks, et ajab endalgi südame pahaks. Või juhtub mingi õnnetus, surmaeelne kogemus vms. Igal juhul peab inimene ise aru saama, et ta ise end petab – ja selles ei saa mitte keegi kedagi veenda.