Igas eestlases on tükike jõmlust. Tsiviliseeritud osa Eesti ühiskonnast suudab seda enda sees vaos hoida ja seda eirata, kuid on momente, näiteks Jaanipäev või Strasbourgi ööklubi järjekorras olemine, mil sisemine jõmm tõstab pead. Paratamatult sunnib see meid vastuste saamiseks süvenema kohalikku ossikultuuri ja selle tüviteksti «Tulnukas ehk Valdise pääsemine 11 osas».
«Tulnukas ehk Valdise pääsemine 11 osas» on kõige murrangulisem keeleuuendus, mida mu generatsioon on kogenud. See oli 15 aastat tagasi, kui «Tulnukas» kinnitas end Eesti kultuurilukku ning pea kõik mu eakaaslased hakkasid filmis kõlanud vulgaarseid fraase oma igapäeva keelekasutusse põimima. Selle kultusliku teose stsenaariumi kirjutamine võttis režissöör Rasmus Merivool aega ainult ühe öö. Ideeliselt võiks selle õhtu kuulutada Alternatiivse Emakeele Päevaks — 5.oktoober, aasta oli siis 2005.
Kuusalus asub täpselt Peterburi maantee viadukti kõrval hoone, mida kohalikud tunnevad «Minika» nime all ja mille katusel seisab TEXACO silt. Sinna on end sisse sättinud ehituspood, autotöökoda ja väike pood, kust saab ka burksi. Kokkulepitud intervjuule jõuan autoga kohale paar minutit lubatust hiljem. Merivoo ootab mind terrassil ning poe vahetus läheduses näen kahte inimest oma nägudega burgeritesse kaevumas. Poemüüjad on omad, nad lasevad meid trepist üles teisele korrusele. Koridoris asuvad aegunud Laysi ja Estrella krõpsude kastid, istume Merivooga väikse köögilaua taha maha. Ta võtab omanikuta valge Winstoni (maakeeli valge Winston ehk «Mägede Õhk») pakist ühe sigareti, paneb pliidikubu tööle ning asume lahkama Eesti nüüdiskultuuri ajalugu.
Paljude halbade kokkusattumuste tõttu leidis Merivoo end ühel 2006. aasta kevadisel päeval olukorrast, kus pidi oma Tallinna Pedakoogikaülikooli filmi ja video õppetooli lõputöö stsenaariumi järgmiseks hommikuks valmis kirjutama. «Tulin Kuusallu ja hakkasin lihtsalt kirjutama. Nii kui kirjutama hakkasin, hakkasid tegelased ka lihtsalt ropendama. See oli nii tore, see ajas mind ennast naerma ja see lihtsalt valgus mu seest välja. Mis mulle alati ropendamise juures on meeldinud – vahest kohtad mingeid tegelasi ja kui nad suu lahti teevad, see on nagu luule. Nendest roppustest koosneb täitsa eraldi vorm. Kuidas öelda midagi, et see ajab sind naerma, samal ajal sa ei solvu selle peale, sellepärast et seal ei ole seda kaalu,» meenutab Rasmus stsenaariumi kirjutamist.