Inimene ei tea teistest loomadest tegelikult midagi. Vaadates aga “linnukesi oksal” leiame, et nende elu on muretu ja vaba. “Metsikult” elavate maalaste eksistents paistab ühelt poolt märksa ebakindlam kui tsiviliseeritud inimesel, kes ei pea iga hetk valmistuma kiskja rünnakuks või sõltuma täielikult järgmise jahiretke tulemusest. Teisalt näib aga väljakutseterohke ja otseselt oma keskkonnaga seotud elu vabastavat ka stressist ja muredest, mis nõndanimetatud heaoluühiskonna asukaid pideva koormana rõhub.
Elu ühtses ökosüsteemis, nagu seda praktiseerivad vastastikkuses koosmõjus elavad organismid, kellest inimene ühes oma aretatud pudulojustega ikka enam irdub, pole kahtlemata vaid lust ja lillepidu, aga ka karm ja väljakutseterohke. Samal ajal viib selline elu naturaalse “ühiskonna” liikmed vahetusse kontakti hetke ja maailmaga, millest inimesed oma tehnoloogilise elulaadiga üha enam kaugenevad.
Ometi pole linnukesel oksal ja teistel metsiku maailma asukatel inimese igapäevamuresid töö, hindade tõusu või võimaliku tuumasõja pärast.
Kontakti keha ja eneseteadvuse vahel otsitakse küll joogapraktikatest, eneseabiõpikutest või psühhofarmatseutikumidest, samas kui nõndanimetatud loomuliku elu praktiseerimine näib võimatu, koguni mõeldamatuna. Metsikult elavate loomade maailm paistab suurele osale ühiskonnaks nimetatavast inimkolooniast õudsena. Sõltuda läbinisti vaid iseendast, oma ümbrusest ja võibolla ka perekonnast või karjast, tundub tsiviliseeritud tingimustes kasvatatud inimmeelele äärmuslik ja jube. Miski, mida vaid kõige väiksem osa “kodustatud” kahejalgsetest vabatahtlikult valiks.
Ometi pole linnukesel oksal ja teistel metsiku maailma asukatel inimese igapäevamuresid töö, hindade tõusu või võimaliku tuumasõja pärast. Ökosüsteemi sümbiootilises koosluses elavate maalaste “mured” on t õ e l i s e l t olemas. Need on kõige otsesemas mõttes elus püsimisega seotud sündmused, mis lasevad intellektil, kehal ja seda ümbritseval ruumil loomupärases kooskõlas toimida.
Linnuke oksal kogeb (eeldatavasti) lisaks ellujäämisega tasustatavatele väljakutsetele ka tsiviliseeritud inimesele tundmatut muretust ja eneseküllasust.