Eesti suvi meenutab mulle aina enam justkui steroididel jaanipühi – üks napp pööripäev, mille käigus kolme ööpäeva jagu sündmusi läbi sõita ja chek-in'ida püütakse. Juba kevadest peale kruvitakse vaikselt tuure üles, tehakse plaane ning interestitakse FB-event'e, ainult selleks, et ühel hetkel mõista, et igale poole nagunii ei jõua ning ohata meie laiuskraadi suveaja nappuse üle. Õnnelikud on need, kes selle vähese võimalikult mitmekesiseks oskavad punuda või siis pimeda kanana poolkogemata teri leiavad.
Umbes nii läks mul, kes ma viimasel hetkel Rakvere teatri «Robin Hoodile» pääsmed soetasin. Kardan, et minu pime-kana-leiab-tera õnnelikkusele andis suure osa ka etenduse toimumispaiga kodulähedus, kuid see selleks.
Ma ei oska etendusi arvustada. Mõttes, et ma pole kunagi arvanud, et ma oskaksin seda teha nii, et tõsisel teatrihuvilisel seda huvitav lugeda oleks. Ilmselt peab selleks olema selja taga kõva elu- ja teatrikogemust, küllap ka lugemust ja muud silmaringi, et tuua välja niite ja nüansse, mis lugejat kuidagi paremaks inimeseks aitaksid. Ometi tundub mulle, et esineb olukordi, mil peaks nähtut ja kogetut jagama. Viimati (ühtlasi ka esimest korda) kirjutasin ma teatrist siis, kui osalesin Põlevkiviõli nimelisel rännaklavastusel ning selle manipuleeriv toon mind tõsiselt ärritas. Sel korral otsustasin tasakaalu huvides «Robin Hoodi» käsile võtta. Põhjusel, et nood Lammasmäe puhkekeskuses veedetud neli tundi olid suurepärased.
Robin Hoodi lugu ilmselt pikka tutvustamist ei vaja. Sherwoodi mets, Nottinghami šerif, meisterlik vibulaskmine, rikastelt vaestele röövimine, armastuslugu, vaprus jne. Kõik need paljud filmi- ja teatriversioonid, erinevad jutustused ning legendid. Arvan, et vähe oli publiku hulgas neid, kes ei teadnud, mida loost oodata. Pean tunnistama, et ilmselt oli see ka peamine põhjus, miks ma pääsmete soetamisega viimase hetkeni venitasin – no mis on seal siis nii väga erilist, millele oma niigi kullahinnaga suveõhtu kulutada? Milleks osta perejagu pääsmeid, vaatamaks lugu, mis ammu teada?