Ostsin selle raamatu pooljuhuslikult, samal ajal juhtiva traumateadlase Bessel van der Kolki raamatuga «Keha peab arvet» – ilmselgelt oli mul toona üle keskmise raha, sest ostan raamatuid harva. Ja kui seda teengi, siis on raudselt tegu investeeringuga tulevikku. Peleviniga panin puusalt. Avasin raamatu A juures poole eelmängu ajal, aga täpselt sealt kohalt, kus Nietzschet paika pandi. See oli umbes sama muljetavaldav, kui selle toona veel abikaasaks kõlbmatu iseloom.
Nii nagu see raamat haaras mind mitmes suunas korraga, nii kirjutan ka seda kolumnarvustust siin. Head filosoofilist teksti lugeda on tihti nii stimuleeriv, et vahel saan ainult mõne lehekülje või lõigu lugeda ja pean vaimselt mäluma hakkama. Muidugi ei tee ma seda ainult mõistusega – protsessimine on ikka päris emotsionaalne. Bimbo värk, mis teha. Valisin paljudest teemadest raamatus ühe kitsama ja enim puudutanu, ning lasen endast välja voolata kõigel nii nagu see minusse tuli. Ja see raamat käskis mul päris paljule otsa vaadata.
Tuleb tõele au andes tunnistada, et olen A-d nii mitme kandi pealt tükkideks võtnud, et võis jääda mulje, nagu oleks tegu mitme eri inimesega, kuigi kirjeldan lihtsalt sama inimese eri tahke. Minu proosa kirjutamise vundamendi teine kihistus tuleneb kirjelduste harjutustest, mille tagamaadest on Pelevinit lugedes lausa paslik kirjutada. Kõige muu seas võtab Pelevin lahti mitte ainult metafüüsilisi probleeme filosoofilises mõttes, vaid ka autori kui looja ja loodava karakteri vahelise suhte ning viimase elu kvaliteedi ja kvantiteedi küsimused enne ja pärast loodud saamist. Paralleelselt müstilise kirjandusteooria loomisega asetab ta kaasaegse kirjanduse kultuuri industrialiseerimise konteksti, kirjeldades seda halastamatut labasust, millega produkt müüdavaks tehakse. Ja kuigi see kõik on Vene kontekstis, siis mõistan ma siiski sügavamaid põhjuseid, miks kirjastused ja kulkagi minust huvitatud ei ole.