Lahkun kodust, naise kodust. Möödun Õismäest, emade kodust, endisest kodust. Vihma sajab räigelt, ladinal. Kahtlen valikus sel korral rattaga tulla, ent tänane teadvust muutev tseremoonia püha taimega Ameerikast toimub kodule liiga lähedal, et mitte seda võimalust kasutada. Möödun oma usu spatsiaalsest keskmest, möödun oma usu riitustest, ortodoksiast ja ortopraksisest. See teekond on emade nimel – vanaemale, emale, naisele. Jurema pidavat ka naine olema, täpsemalt vanaema Ayahuasca tütretütar, samuti DMT-d sisaldav taimejook, mida tarbitakse spetsiaalsetel tseremooniatel
Kohale jõudes kohtan osalejaid, kohtan tuttavaid vanaema Ayahuasca ja vanaisa Peyote tseremoonialt, kohtan võõraid, veel tundmatuid osalejaid, kohtan Algupäraseid inimesi ja muzungusid. Kohtan kogumiskasti, kuhu tseremoonial osalemise eest «energiavahetuse tasu» poetada. Sõnan bismallah (Allahi nimel), kogumiskasti hoidev osaleja mõistab selle teo tähendust, sest ta teab, et nädal tagasi lõppes ramadaan ja ma poetasin sama sõna korrates raha zakaati ehk almuse kogumiskasti. Kohtan ruumi, mis toimis pikalt hoopiski teistel eesmärkidel, disainelementjäänukeid nõukogude aegadest, vineere ja pappuksi, kohtan mistraid põrandal, Uue-Maailma mitraid laupadel, kohtan imelisi viiruki aroome ja orientaalseid kujukesi.
Vahetan märjad riided kuivade vastu ja leian endale koha tseremooniaruumis. Istun taaskord Sulislõvi vasakule käele, minu vasakule käele jääb megailus Algupärane naisterahvas Euraasia põhjaaladelt. Ajame veidike juttu, üks osaleja viib läbi rapee rituaali ja ta otsustab ka järjekorda võtta. Ma ei tee rapeed, olen avastanud, et see ajab mind vaid aevastama, psühhosomaatiline efekt on vaid ärritus, nina limaskesta ja mõistuse ärritus. Võtan topsi ja otsin vett. Juues mõistan, kui tühi mu kõht on – ramadaan lõppes vähem kui nädal tagasi, pidasin Eiidi ehk püha, sõin ja nautisin ning seejärel hakkasin uuesti paastuma, et selleks tseremooniaks valmistuda. Paastureeglid olid samad, mis Ayahuascale eelnevalt: ei tohi seksida ega süüa liha, piima- ja nisutooteid ning suhkrut-soola. Lisaks sain teada, et ei tohiks juua kohvi, mille peale hakkasin naerma, sest jõin ka Ayahuasca tseremooniaeelsel hommikul kohvi. Ning Sulislõvi sõnutsi jõi Ayahuasca šamaan veel paar tundi enne tseremoonia algust kohvi ja tegi tobi. Enivei, see on tunnetuse küsimus, ma tean oma limiite kohviga.