Ihor Latšen (ukr Ігор Лачен) on kasvanud meelelahutusliku veebisisu valmistajast eesrindlikuks Ukraina identiteedi tüürijaks internetis. Seni on tema tähelepanuväärseim panus 16 miljoni dollari (u 600 miljoni grivna) kogumine nelja mehitamata Bayraktari drooni hankimiseks — seda kõigest kolme päeva jooksul ja 150 miljoni grivnaga esialgset sihtmärki ületades. Üldsuse ülevoolavast tähelepanust meelitatud Türgi kaitsetööstusettevõte Baykar, mis neid mehitamata lennumasinaid toodab, rõõmustas haibi üle sedavõrd, et saatis Ukraina relvajõududele kolm drooni tasuta.
Asjaolu, et seetõttu jäi 600 miljonit grivnat Ukraina kaitseministeeriumi kontole, põhjustas veebis palju kuulujutte ja skandaalseid väiteid. Kohtusin tolle noormehega, et saada rohkem teada temast endast ja tema tulevikuplaanidest.
Räägi veidi lühidalt endast — kes sa siin maailmas oled?
Siin maailmas olen ma blogija, meediasisu looja, tavaline inimene.
Kuidas möödus sinu jaoks 24. veebruar?
Jälgisin öö läbi uudiseid ja edastasin neid oma kanalisse.
Ausalt öeldes jälgisin ma sind Twitteris juba enne täiemahulise sissetungi algust — peamiselt su huumorimeele tõttu. Millal sa mõistsid, et su kanali menu on kasvamas kosmiliseks?
Täiemahulise sissetungi esimesel päeval, kui paljud inimesed mu kanalit tellisid — siis sain aru, et see protsess on käima läinud.
Mis sa arvad, kas põhjus võis olla selles, et inimesed hakkasid kaootiliselt tellima kõiki ettejuhtuvaid kanaleid?
Esimesel päeval jälgisid inimesed kõikvõimalikke allikaid ja klammerdusid mis tahes uudiste külge, mis nendeni jõudsid. Kõik olid ööpäev läbi telefonis ja jälgisid kõiki uudiseid. Seejärel algas jälgijaskonna säilitamise etapp.
Kui palju tellijaid sul enne sõda oli?
Kui ma õigesti mäletan, oli minu Telegrami kanalil paar päeva enne sõda u 50 000 tellijat. 24. veebruari õhtuks oli neid juba u 70 000.
Ja nende hulk on jätkanud kasvamist samas tempos?
Jah. Praegu on mul 817 000 tellijat ja kogu aeg tuleb juurde.
Kas sa tunned ennast selles uues, n-ö meediarüütli rollis mugavalt?