Fuckboy filosoofiline fenomen ei piirdu pelgalt sellega, et tolle tiitli andmisel kellelegi saab ammendavalt öeldud, nagu nähtaks naistes ainult panemisobjekti. Isegi juhul, kui ta end selliseks tüübiks peab (on oss), siis ei ole usutav, et ükski psüühika rahulduks vaid paugu ära tegemisega. Ka eneseteadvusetuse taga on rida ahelreaktsioone, ent teadvustatu, kes on oma ihasid sõnastada osanud, avab ukse arusaamiseks ka vähem eneseteadlike jaoks.
Selle maailma taga, milles me elame, kaugel taamal, on teine maailm, mis on esimesega umbes samas suhtes kui lava, mida võib teatris näha hetketi tegeliku lava taga. Võib näha läbi õhukese loori otsekui teist looritatud maailma, mis on kergem, eeterlikum, teist laadi kui esimene.
Kierkegaard, «Võrgutaja päevaraamat» lk 12.
«Võrgutaja päevaraamat» on erudeeritud manipulaatori strateegiline romantilise rünnaku kava. Paar sõbrannat, kes seda lugenud on, on sellest ludinal läbi läinud, aga pärast kirjanduse õppima hakkamist loen ma veel aeglasemalt ja vähem korraga kui varem. Ega normaalne inimene ei mõtle armastusele ka nii palju kui mina või Kierkegaard seda teost luues – tavalugeja võtab sealt tugipunkti oma eelarvamustele või vastupidi, laseb laguneda oma arusaamadel, ent see teos häkib armastusest mõtlemist läbi filosoofilise rõhuasetusega, milleni lugeja küündib vaid määral, kuivõrd ta on võimeline. Seda saab absoluutselt võtta ka kergelt loetava romaanikesena, aga mina seda nii ei näe, sest koperdan ka väiksemate lõikude otsa sarnaselt Kanti lugemisega. See teos on nii cringe, nagu minagi armastust peeneks armastan jahvatada.
Raamat on sisse juhatatud saladuse avastanud pealtvaataja kaudu, kes juhuslikult päeviku leiab. See on Johannes, kes päevikut kirjutab, ning selle lugeja omab kirjutaja suhtes poolehoidu ning teab ka tüdrukut, keda Johannes võrgutab. Oluline erisus fuckboy suhtes toonases ja tänapäevases mõttes on muidugi selles, et võrku saamine on vähem lihalik, ent see-eest oli see vähemalt Johannese perspektiivist hardcore brainfuck. Selle kontrasti toob esile juba alguses lõpu ära rääkimine: Johannes jätab Cordelia pärast kihlust ise maha ega ava isegi neiu saadetud kirju. Aga naine usaldab need päeviku lugejale ning nende kirjade sisu on midagi, mida julgeksin nimetada klassikaliseks psühhodraamaks. Näiteks lk 19: