Armuke ja sõber on erinevad lähedased. Samamoodi nagu onu ja tädi on erinevat moodi sugulased – ent nad on siiski mõlemad sugulased. Aga nad ei saa olla samamoodi, samasugused sugulased, nagu ei saa olla armuke sõber ja sõber armuke. Ja see ei ütle mitte midagi eelnevalt mainitud rollide olulisuse kohta.
Mul on üks erootiline sõber, kes pole mu armuke. Ta julges väita, et ta eks ei ole kunagi kellegi teisega maganud peale tema. Uskumatu enesekindlus! Milline enesemeelitus! Sellist väidet saabki vist esitada ainult mees. Sest ma ei usu, et ükski enesest lugupidav 30. eluaastale lähenev eluterve ja haritud naine rahulduks ainult ühe seksuaalpartneriga. Aga ehk olen ma seda väites lihtsalt... hüperseksuaalne? Ma ei tea.
Kui mõelda armastussuhete kaasaegsest tähendusest, siis võiks ajastut nimetada post-tuumperekondlikuks ajajärguks. Üha enam on normaalne, et moodustuvad kärgperekonnad – palju on üksikvanemaid ning mingil määral kindlasti ka neid «päris» perekondi. Meil on iga inimesega ainulaadne suhe, olenemata sellest, milline suhe on konkreetsel inimesel olnud kellegi teisega. Sotsiaalse võrgustiku kaudu võib leiduda muidugi infot ühe suhtest teisega, kuid see võib pea peale pöörduda otsese kontakti olukorraga. Kõige parem näide sellest on sõbrannade eksid, kelle kohta oled kuulnud terve suhte kulgemise jooksul, kuidas tüüp käitub ja mida ja kuidas ta teeb. Tegelikult tüübiga juhuslikult tuttavaks saades võib välja tulla hoopis midagi muud. Igal inimesel on alati valik, kuidas ta end kellegi suhtes eelarvamuslikult häälestab.
Tundsin hiljaaegu, et pereteraapia enam mu suhteintriigide rägastikke seletada ei suuda. Sest see on fundamentaalselt konservatiivne, aga mitte poliitilises, vaid kõige primitiivsemalt psühholoogilises mõttes. Kaua sa suudad endale kõike mingi Oidipuse kompleksiga seletada? See ei seleta pooltki suhete juhtumisest.