Kiwa on multiväljundiline metakunstnik, Eesti eksperimenteeriva kunsti pioneer alates 1990. aastatest. Üles astunud rohkem kui neljasajal näitusel üle maailma, sh Moderna Museetis (Malmö, Rootsi), Tate Modernis (London, UK), Stedelijkis (Amsterdam, Holland), The Kitchenis (NYC, US); kuraator ja eksperimentaalkirjastaja. Tema looming funktsioneerib kui intertekstuaalne uuring sotsio-sümboolse tähendusloome ja kultuuriliste koodide erinevatel tasanditel. Vaskjala Loomeresidentuuris tegeleb Kiwa kirjutamise, sealhulgas aseemilise kirjutamise ehk graafiliste partituuridega, mis on hall ala kirjutamise, visuaalse kunsti ja muusika vahel.
Tere, Kiwa! Kas teed tihti tööd residentuurides või seda tüüpi külalisateljeedes?
Ei, pigem mitte. Ma niimoodi residentuurist residentuuri ei ela, tean, et see on osadel kunstnikel natuke nagu elustiil. Vastavalt võimalustele liigun hea meelega kohast kohta ja pigem organiseerin endale ise selliseid kohti ja resideerumise võimalusi kuskil mujal. Reisin tihti, aga sellistes ametlikes residentuurides olen pigem harva tegutsenud.
Aga mis residentuuri eelis on sellise tavapärase töökeskonna mõttes, tuleb inspiratsioon kergemini või keskendumine?
Keskkonna vahetus on pigem hea, see mõju muidugi võib olla väikese viitega. Ajule on pigem sellist muutust või jõnksu vaja, et mõtted hakkaksid teises suunas liikuma.
Puutusin sinu loominguga kokku esimest korda kuski 90-ndate lõpus, tollal veel Pärnus resideerunud kõrtsus Väike Texas olid näitusena väljas sinu maalid. Sellised Jaapani popi stiilis tüdrukud ja näitusega käis kaasas väike skandaal, mis tekitas arutelu erootika ja pornograafia piiride üle. Sinu looming läbi aegade on väga paljusid erinevaid meediume ja tehnikaid sisaldanud – kirjutamisest kirjastamiseni, multimeedia, installatsioonid, performance-kunst või maalimine. Kui mõtlen kogu Eesti kunstile, siis ei oskagi kedagi teist nii laia ampluaaga kunstnikku välja tuua su kõrvale, kes sarnaselt eksperimenteeriks ja segaks või vahetaks meediume. Millega sa tegeled antud hetkel, siin Vaskjalas ja üldse?
(Mõtlikult) No vot, see ongi selline hea näide seda meediumite paljusust kokku võttes. Jätame selle kirjastustegevuse hetkeks kõrvale, kirjastamine on ka üks kunstiprojekt ja mingis mõttes on see ka kuraatorprojekt. Mingis mõttes ma tegutsen selles osas kultuuri manager'ina, aga see on ka mu kunstiline väljendus. ;paranoia kirjastus on selline kunstiprojekt, aga ma ei ole selle ainuautor, see on pigem nagu platvorm, millel tegutseb autorite võrgustik. Raamatud, mis on reaalsed objektid, mida inimesed saavad omandada, millel on kunsti väärtus, aga samas on nad taskukohased. See külgneb eksperimentaalkirjandusega, et oleks võimalik kirjastada võimalikult hullumeelseid tekste ja autoreid, keda keegi teine välja anda ei taha. Selliseid päris autsaidereid ja marginaale ja väga radikaalseid teksti eksperimente, mis muidu «normaalsest» kirjandusest ja kirjastamisest välja jäävad. Kirjastamisest ehk piisab.