Me kohtume reedel õhtul kell viis tänaval. Jaanuar meenutab nii väga kevadet, sest pole liiga külm ega liiga soe. Me teame teineteist peamiselt internetist, kuigi tema üleskasvamise koht Tapa pole minu kodukohast Tamsalust kaugel. Kui erinevad me ikka olla saame, peale selle, et mina pole kunagi mootorratast juhtinud ja tema on Eesti parim naismotosportlane 2012, 2015, 2017 ja 2022?
Suhted on ka spordis olulised, sest selleks, et üks inimene saaks pühenduda täielikult oma oskuste arendamisele ja end proovile panna, on vaja paljusid inimesi, et temast saaks oma ala meister. Meie intervjuule eelnenud päeval teatas sport.err portaal, et Keity sõlmis koostöölepingu Motoberg OÜga, mis on kohalik triali mootorrataste maaletooja ning mille satelliit-tiim talle Jaapani maailmameistrivõistluste etapil toeks on. Koostöö TRS brändiga sai alguse juba mõni aasta tagasi, kui Keity endasõnutsi eelmisel hooajal Hispaaniasse otsustas treenima minna. Läks kohale ja hakkas lihtsalt network'ima: kus ja kellega saab sõita – nüüd tagasi minnes juba teab. Sealt hakkas susisema ka suhe tehasega.
Oma suhe keskkonnaga on aga motospordilgi, ent triali sõitmine midagi hullu pole: «Kuigi ma tegelen motospordiga, millest arvatakse, et see on mingi räme kärsatamine, ent konkreetne ala on üsna öko. Kui sa mõtled selle peale, et mu paak võtab 2,8 liitrit, siis ma sõidan sellega kolm tundi ehk teen ühe trenni ära – ja mul ühes trennis kulub kolm liitrit vett. Mul kulub vett rohkem kui kütust. Ma sõidan kivide peal enamasti, ei kiirenda – mul ei jää siukest vagu maha endast. Ja mootor on ka vaikne. Tsiklimaailmas on see pigem nagu beebi vibes.»
/nginx/o/2023/01/26/15100789t1ha148.jpg)
Millal sinu ala üldse maailmas alguse sai? Enne pidid mingid muud dirt-bike'id olema?