Samal ajal kui ida- ja läänerannikul domineerisid lillades kasukates ja paksude blunt'idega afroameerika pimp'id lowrider'ites, andsid Memphise räpparid välja hoopis tooremat ja kurjemat toodangut: unenäoline lo-fi-saund, korduvad hook'id paksu bassiliiniga, veits aines ja kohati demonic heli koos julmade kick'ide, snare'ide ja trummidega.
Arvestatav osa 1990. aastate räpimaastiku tegelastest larpiski (larpima ehk jäljendama - toim.) säärast üldlevinud pilti, kuid eri regioonides oli sellel pildil ikkagi erinev eesmärk, millega käis kaasas ka teistsugune saund. Läänerannikul toodetav muss oli näiteks suures osas laid back ja elustiil rohkem bling'i poole; samas idarannikult tuli peale palju agressiivsemat ja tooremat teemat. Kahe ranniku vahel on paljudele aga silma jäänud see, mis toimus lõunaosariikides, peamiselt Memphises. Mis sealt linnast siis peale Elvise, blues'i ja rock'n'roll'i ikkagi tulnud on?
Memphis oli suhteliselt pikka aega räpimaastikul koht, mida suurt keegi ei tunnustanud. Läänerannik oli omastanud endale G-funk'i, idarannik boombap'i ning ka näiteks Atlantas ja Chicagos arenesid oma teemad. Memphis seevastu ei olnud suutnud ennast veel räpimaastikul tõestada ja kuidagi teistest eristuda. Sisuliselt saaks väita, et kuni 2000. aastate alguseni oli Memphis – koos ülejäänud lõunaosariikidega – justkui viies ratas vankri all. Võrreldes metropolidega nagu New York, Las Vegas või Los Angeles ei hiilga Memphis ka oma suuruse poolest, kuna linnas elab ca 600k inimest. Lisaks rock'n'roll'i sünnipaigaks olemisele ei pruugi välisvaatleja ilmselt tajuda ka tõsiasja, et USA üks kõrgeimaid kuritegevuse tasemeid on just selles linnas.
Sajandi alguses toimus aga hiphopimaastikul plahvatus. Lõunaosariikide räpitoodang võttis üle ning sündis mitu uut žanrit. Üks toona ilmavalgust näinud stiilidest oli näiteks trap. Kuigi paljud skenest mitte nii teadlikud trap'i fännid paigutavad selle žanri alguse Atlantasse, on suurema osa tööst tegelikult ära teinud Memphise räpparid.