Tartu vanaema elas Tammelinnas, Arnold Matteuse projekteeritud eramus. Suurtest akendest tulvas tubadesse päevavalgust, elamine lõhnas puhtuse järele ja õhus oli kerget jahedapoolset väärikust. Oma vähesed head kombed olengi ma tõenäoliselt Tartu vanaemalt pärinud.
Elujanu ja spontaansuse aga olen saanud Valga Aleksandralt. Tema oli sõbralik, tõhus ja konkreetne setu memm, kelle ümber kees elu. Maja eest tuhisesid mööda Valga autobaasi masinad, pika kartulipõllu taga käratses omasoodu vene ohvitseride küla ning alatasa istus hoovil keegi piima järgi tulnud ning juttu ajama jäänud naabritest, sest Alli lehm andis linnaosa parimat piima.
Majas olid kelder ja vöörus; kompleksi kuulusid elumaja nurgast kolme meetri kaugusel asetsev laut, sõnnikuhunnik, sügav kraav ja välikemps. Viimasesse lapsi külmadel talveöödel ei aetud; neile oli selleks otstarbeks esikus solgiämber.
Vanaemal takistas käsi rüpes hoidmast siga, niisamuti lehmad ja kanad; elu seal oli üks otsalõppematu heinategu ja rungulite ragumine, mis tähendas inimkeeli söödapeedi peenestamist.
Olin ise ka väikestviisi piimameheks; sedaviisi tilkus piimamüügist minugi taskusse hõbedasi vene kopikaid, mis tähendas, et järjekordselt vanaema juurest lahkudes olin materiaalselt kindlustatud mees.
Tol suvel aga häiris mind miski, läksin vanaemaga tülli ja hakkasin põgenemisplaani hauduma. Ei mäleta, kas oli põhjuseks lohmakana tundunud taluelu või ajendas mind tärkav eneseteadvus, igatahes valisin pagemiseks imeilusa päikesepaistelise suvehommiku, mil vanaemal oli kesklinna asja ja meil õega, nagu vahel juhtus, lootus omapead jääda.
Mina olin üheksane ja Katre kuuene. Ma ei mäleta, kuidas ma väiksele õekesele põgenemisplaani serveerisin, aga ühel hetkel oli meil kohver asjadega pakitud ja me marssisime väravast välja.