Kui meedias visati õhku hüüdnimi Savisaarele – Ninasarvik – (algselt osalt välimuse järgi ja sarkastilise vihjena), oskas vana demagoog ja poliitmanipulaator selle ära kasutada ja omaks võtta. Ninasarvik on võimas, ohtlik loom ja läheb kõigest ja kõigist läbi. Savisaar hakkas linnavalitsuse rahast toetama ninasarvikut Tallinna Loomaaias ja loomulikult hakkas seda perioodiliselt kajastama Õhtuleht, tuletades meelde, et Savisaar on võimas nagu ninasarvik. Ei saa tema vastu mitte keegi; mingi orav või siil ärgu lootkugi.
Savisaar hakkas linnavalitsuse rahast toetama ninasarvikut Tallinna Loomaaias ja loomulikult hakkas seda perioodiliselt kajastama Õhtuleht, tuletades meelde, et Savisaar on võimas nagu ninasarvik. Ei saa tema vastu mitte keegi; mingi orav või siil ärgu lootkugi.
Mulle andis koduse ülesande kamraad Tiit Lepik, kes palus üle lugeda Eugene Ionesco näidendi «Ninasarvik» (mida on eesti teatrites korduvalt lavastatud). Rumeenlane Ionesco kasvas Pariisis, liikus etnilisele päritolumaale Rumeeniasse, ja kui seal tärkav totalitaarrežiim, mis meenutas mõneti saksa natsismi esiletõusu, üle viskas, läks tagasi Prantsusmaale. Kus veetis valdavalt aega absurdidraamat kirjutades. Absurd on ka «Ninasarvik», mis samas on poliitiline allegooria.
Unises Prantsuse väikelinnas, kus luuserid kohvikus aega surnuks löövad, tormab läbi linnakese tolmu üles keerutades ninasarvik. Nägemus? Tsirkusest plehku pannud? Ah, ei tea. Totrus nagunii. Unustame ära. Äkki deliirium. Joome edasi, joome nagunii.
Aga ninasarvik tuleb uuesti ja uuesti. Tormab läbi linna nagu viirastus, keerutab tolmu üles ja trambib kui pöörane. Kassike jääb jalgade alla, sureb, oi kui kahju. Kassimammat tuleb lohutada, aga mis sa teed. Ei lähe ju ninasarviku vastu. Ehk ninsarvik püütakse kuskil kinni ja enam peletis ei tule!
Ja üldse, kas see oli aafrika või india ninasarvik, kas ühe või kahe sarvega, ja kummal neist üldse on üks või kaks sarve? Ah? Oleme täpsed! Nii sumbub totaalne sotsiaalne jama kultuursesse dispuuti.