«Disco Elysiumi» sarnast mängu pole varem olnud ja võib-olla ei tule ka enam kunagi. Nelja aasta eest ilmunud mängust sai üleöö sensatsioon, mis pälvis ohtralt kiidusõnu ja häid arvustusi ning võitis rahvusvahelisi auhindu. «Disco Elysiumi» edu on indie-mängude maailmas suhteliselt pretsedenditu.
Ainuüksi The Game Awardsil (hetkel tn prestiižseim arvutimängude auhinnagala) oli see nomineeritud neljas kategoorias – parim narratiiv, parim rollimäng ning parim independent ja indie-uustulnuk. Võit saadi kõigis neljas kategoorias. Buzz selle mängu ümber pole kuhugi kadunud ja inimesi, kes laulavad sellele kiitusi, aina lisandub. «Disco Elysium» (lüh DE) oli pikalt mu huviorbiidis, kuid selle mängimiseni jõudsin alles tänavu. Isegi kõiki neid häid asju, mis ma kuulnud olin, arvesse võttes tuli siiski üllatusena, kui hea «Disco Elysium» päriselt on.
«Disco Elysium» on Robert Kurvitza ja ZA/UM-i tiimi «väike» sünnitis. Elysiumi maailma on tiim juba pikalt arendanud; alustati palju varem kui isegi osati arvutimängu loomise peale mõelda. Algselt loodi Elysiumi maailm tabletop RPG ehk laual mängitava rollimänguna («Dungeons & Dragons» stiilis), mis on lõppversioonis selgesti tajutav. Kurvitz kirjutas raamatu Elysiumi universumis — «Püha ja õudne lõhn» —, mis oleks pidanud olema romaanitsükli algus, kuid raamat polnud piisavalt edukas ja Kurvitz seda ideed edasi ei arendanud.
Romaanile järje kirjutamise asemel innustas Kaur Kender Kurvitzat ja teisi ZA/UM-i kultuurirühmituse liikmeid looma hoopis arvutimängu Elysiumi maailmas. Mängu loomine oli pikk ja vaevaline protsess kõigile sellega seotud inimestele, kuid lõpuks 2019. aasta 15. oktoobril «Disco Elysium» siiski ilmus. Mäng kandis pikalt pealkirja «No Truce With The Furies», kuid lõpuks otsustati «Disco Elysiumi» kasuks. Nüüdseks on ilmunud ka «Disco Elysium: Final Cut», mis erinevalt algmängust on täielikult peale loetud ning sisaldab mõnd lisa-questi jms.