KULUHÜVITISED Vanadel meestel on mure kütusepidamatusega

Foto: Sander Leesment / Ypsiloni fototöötlus
Copy

Laekus info, et prokuratuur kaalub Põlluaasa ja Seemne suhtes kriminaalmenetluse alustamist, põhjuseks vana hea kütusekaardiga trikitamine, mis Kalle Grünthalilegi saatuslikuks sai. Ypsilonil on siinkohal õigustatud küsimus, miks peaks Eestis meditsiiniliste probleemidega tegelema niigi hõivatud ja seetõttu järjestikuste suurte kohtuasjade läbikukkumiste taga olev õnnetu prokuratuur.

Nii EKRE poisid Henn Põlluaas ja Kalle Grünthal kui ka reformierakondlane Andrus Seeme olevat suutnud viibida korraga kahes kohas – Toompeal ja kütusetanklas. Põlluaas on viieminutilise vahega suutnud tankida nii bensiini kui ka diislikütust; mida sellest järeldada? Esimese asjana kahtlustavad inimesed loomulikult vargust, s.t, et meeste kütusekaardid ei olnud tankimise hetkel nende valduses. Ypsilon leiab, et nii ei pruugi see olla; võimalik on ka, et kütusekaardid pole lihtsalt meeste kontrolli all. Veteranpoliitik Jürgen Ligi on andnud ka selge vihje, et Grünthal vajab arsti.

Kütusekaardi kontrollimatu lekkimine meenutab olemuselt meesterahvaste kusepidamatust. See on väga ebamugav meditsiiniline probleem – mees ei kontrolli une pealt oma voolikut ja hommikul üles ärgates on küljealune märg. Alkoholi tarvitamisega probleem eskaleerub. Miks arvab lugeja, et kui mees oma põit kontrollida ei suuda, peaks ta oma kütusekaarti ohjeldada suutma? Ei pruugi, kui see lihtsalt lekib... Meditsiiniliselt ja füüsiliselt näeb kusepidamatuse kõrvalnähuna avalduv tahtmatu tankimine välja niimoodi, et no ei taha tegelikult tankida, aga pole midagi teha, oled jälle tanklas ja muudkui tangid. Aga kütusekaart, nagu näha, võib ka täiesti ilma tanklasse minemata, niisama taskust lekkida.

Kuse- ja kütusepidamatuse probleem on inimeseti erinev. Kui reformierakondlasel Andrus Seemnel lihtsalt veidi lekib, siis Henn Põlluaasal suisa lahiseb... Ja kui Grünthal tangib korraga nii bensiini kui ka diislit, annab see märku, et pidamisprobleeme on tal nii «number ühe» kui juba ka «number kahega». EKREst ei visata number ühe eest välja ja number kahte ajavad seal suust välja kõik, mis tähendab, et Grünthali probleem peab olema tummisem.

Üks loogiline seletus kütusepidamatusele oleks muidugi ka see, et Grünthal, Seeme ja Põlluaas on Prostamol Unoga üle pannud – ei tea ju, mida vana kooli mehed ninna tõmbavad. See ravim võib tekitada lekkeid ehk nn ülevoolupõie või -paagi; siis pärast istudki vastu tahtmist tanklas ja tangid ja ootad, aga paak nagu ei saakski täis.

Võib-olla siis ongi nii, et seisad nõutult, voolik pihus, ja ei saa aru, kuidas seda kütusekaardi asja valijale või prokuratuurile selgitada... Kuigi tegelikult on kõik ravimi infolehel kirjas: tankimise algusaeg on viivitusega, tankimine kestab kauem ja kütusejuga on katkendlik; kütusejuga on nõrk; tankimine on sage (eriti öösel) ja tankimisel ei täitu paak täielikult.

Ypsilon soovitaks kuluhüvitiste kärpimise asemel karmistada hoopis Prostamol Uno kättesaadavust, sest tegelikult näitab kuluhüvitis avalikkusele palju paremini ja otsesemalt, millal ravaesindajate terviseprobleemid algavad.

Tagasi üles