«Ja nüüd, Eesti rahvas, tutvustan ma teile uut tantsumuusikastiili – jungle!» ütles Koit Raudsepp Eesti raadioeetris 1990. aastate esimesel poolel. Jungle on olemuselt kiire, tummine ja ruff elektroonilise tantsumuusika stiil, mis tõmbab kuulajaid igast vanusest. 30 aastaga ei ole see muusikažanr hääbunud, vaid kogunud aina rohkem populaarsust ka tänapäeva noorte seas.
— Kevin Shields, My Bloody Valentine
1990. aastate hakul tekkis üle maailma pidevalt uusi muusikažanre. Eriti rajult pandi Inglismaal, kust pärineb massiivne hulk elektroonilise tantsumuusika stiile ja nende allkategooriaid. Tervet generatsiooni briti reivinoori kammivast teknost ja acid house'ist sündis breakbeat hardcore, sellest omakorda jungle. Uustulnukas jungle sai alguse sellest, kui eri plaadifirmade (eelkõige Ibiza Records ja Suburban Base Records) juures tegutsenud tüübid hakkasid katsetama breakbeat hardcore'ist kiiremate tempode, tummisemate bassiliinide, kiirendatud hiphop-breikide ja komplekssema laulukirjutamisega.
Tõeline jungle'i-buum järgnes 1994. aasta suvel toimunud Notting Hill Carnivalile, mis kogu asja käima tõmbas – tuhanded higised töölisklassi noored kammimas, hiiglaslikest kõllidest kostmas UK Apache'i «Original Nuttah». Oli sündinud midagi põnevalt toorest, sämplitihedat, mis samal ajal peegeldas riigis valitsevat Thatcheri-järgset ebakindlust. Samal lainel tekkis ka selliste produtsentide põlvkond, kes oma Akai ja Atari sämplereid justkui murdepunkti äärele viisid. Möllati Londoni kesklinna mahajäetud ruumides ja laohoonetes; plaadid liikusid käest kätte, autopagassist seljakotti. Väga multikultuurne teema, mis hõlmas näiteks valgeid britte, hindusid ja kariibi rahvaid, tuumas afrofuturistlik ja juurtega must-must teema.