Reede õhtupoolikul Tallinna Politseiparki kogunenud nördinud raadiokuulajaskonnaga liitununa tundsin südant verd tilkumas. Õhus oli pigem matuse- kui protestimeeleolu.
Selleks hetkeks oli juba üsna ilmne, et isegi kui Raadio 2 juhtkond peaks mingil põhjusel ümber mõtlema ja õhtuse vööndi (edaspidi R2ÕV) lõhkumisele tagurpidikäigu andma, on suhted nii tegijate kui ka kuulajatega rikutud määral, mis lihtsalt ei võimalda äpardunud juhtide võimalikke lepitusi-vabandusi sirge seljaga vastu võtta. Süljeläraka saab näolt pühkida ja ahter taastub vallandaja jalahoobist peagi, aga alandava kohtlemisega tekitatud solvumist ja hingehaavu ei kustuta miski.
Jah, mu süda tilkus verd – kõigi pärast, kes omast taskust peale makstes tegid kadestamisväärse pühendumuse ja õhinaga neid õhtuseid muusikasaateid. Raul Saaremets, Siim Nestor, Jan «MOP» Berkovitch, Henri Mäll, Bashmendi taadid, isegi mulle täiesti tundmatute žanride edendajad – mul oli valus nende kõigi pärast. Ikka on ju kurb, kui nii suur ja tore asi nii järsult ja kalgilt kustutatakse.
Mäss R2ÕV kaotamise vastu ühendas ja ülendas; päris kuivaks ei jäänud sündmusel vist ühegi tõelise fänni silm. Ainult et... äkki me kurvastame asjata? Äkki on Eesti põrandaalusele kultuurile Raadio 2 praeguse krahhiga antud uus võimalus teha natuke rohkem päris undergroundi?
Kas riiklikult toetatud kultuur saab olla põrandaalune?
Kitsikus ja surve ja äng koos veendumusega, et su lugusid ei mängita massimeedias mitte kunagi, on läbi aegade tekitanud uusi «imeliku» muusika hankimise ja vahetamise ja ürituste kohta uudiste levitamise süsteeme, mis just tänu oma reaalsele põrandaalususele on suutnud tekitada midagi äärmiselt elavat ja samas massikultuuri diktaadile allumatut, midagi uut, midagi päriselt teistsugust. Jah, suure osa sellest on massikultuur ajapikku isukalt alla neelanud, keskmisele kodanikule söödavaks seedinud ja edukalt maha parseldanud; selline kord juba on kultuuri-, eriti muusikabisnise julm ja paratamatu karmaratas.