Eesti Raudtee rajab lähiaastatel reisijatele perroonidele ilmastikukindlamad ootekojad. See on 12 aastat kestnud Taaveti ja Koljati saaga – ühe väikse ettevõtte võitlus ilmastikuoludega. See on olnud kurb ja naljakas ning selgitab, miks siiani ei saa sõita Tallinnast rongiga Vilniusse.
Kui 12 aastat tagasi Eesti Raudtee tellimusel uued perroonid valmisid, lähtuti Eesti Raudtee rajatiste ehitusosakonna juhi Kertu Arumetsa sõnul eelkõige sellest, et toona oli palju vandaale, kes lõhkusid ja sodisid. Sellest võib välja lugeda, et varjualused tehti reisjatele tahtlikult võimalikult ebamugavaks, et nad ei hakkaks ootepaviljonidesse grafitit tegema, aga samuti neis mitte kusema, sittuma, alkoholi tarvitama – ega ka rongi ootama.
12 aastat lume, vihma ja tuule käes viibinud reisjate nurinale tuldi viimaks vastu ja hakati tänavu kevadel uusi varjualuseid kavandama. Ootepaviljonide projekt telliti arhitektuuribüroolt Luhse & Tuhal, kes on perroonide algse lahenduse autorid ja kellele kuuluvad ka reisjate tosin aastat kestnud piinlemise autoriõigused. Esimesed viis tehti valmis; ilmastikukindla laheduse asemel pakuti esteetilist. Uute paviljonide katusedisainis ei kasutatud mitte tavapärast A-kujulist viilkatust, vaid V-tähe kujulist, mis tagas olukorra, kus talad koguvad sademeid ja need liiguvad paviljoni sisse ning märgavad paviljonis viibivaid inimesi.
Palun pöörata tähelepanu asjaolule, et paviljonid märgavad inimesi, mitte inimesed ei märga paviljone!
See kõik on tekitanud M-tähelise olukorra, mis on veninud 12 aasta pikkuseks ja venib edasi ning reisjad ei pääse tänini kuiva nahaga. Mis täidab siiani Eesti Raudtee ehk Eesti riigi algset eesmärki, et reisjad ka uutes esteetilistes ootepaviljonides roojama ei hakkaks. Esteetika on hea mõte – Kumus on inimesel psühholoogiliselt keerulisem sitale hakata kui hamburgeriputkas.