«Hommikupoole oli FOMO peal, siis, kui kõik oli lõppenud, hängisin seal köögis — tegime ennem väljas selle [Osaleja nr. 30ga] mahvi —, tahtsin kuulata teiste kogemusi ja mõtteid, kuid nagu mitte midagi ei osanud ise öelda. Mõtlesin, et äkki lähen magama, läksin viskasin pikali sinna [tseremooniaruumi]. Ja siis üks moment [Osaleja nr. 23] hakkas nutma — ja [Šamaani Õpilane nr. 2] tuli tema juurde teda lohutama — lihtsalt täiesti lampi. Kogu see emotsionaalne teema, mis on toimunud inimestega, see on nagu… [paus] Toores. Ma ei suuda nagu… [paus] Ma ei suuda nagu relate'ida või… Tähendab, ma suudan relate'ida, aga… Uuf! Mis siin nagu siis, mis siis nagu… Kas ma peaksin veel [Ayahuascat] tegema või? Ma ei taha veel teha. Jaa, ma ei taha, ei taha… Aga vanaisa Peyotega võib küll kokku saada, ma arvan, see on okei.» [Kähiseva häälega memo, kellaaeg 13:48]
Eelmise osa lõpus seisan ma õues, nähtamatuna, vaikselt püha tubakataime saadusi nautimas. Terve mets võngub hoopiski muudel sagedustel, kui ma seda tavaliselt näen, DMT filter suumib sisse ja välja, kerge tunnel, kumerate äärtega. Astun tuppa, kööki, osalejad on alustamas paastu murdmist, Ayahuasca tseremoonia on läbitud ja piirangud on maas, vanaisa Peyote jaoks ei ole vaja millestki loobuda. Tahtmine on lihtsalt puuvilju nosida, juurvilja suppi luristada, aga kuidagimoodi on mu peos tükk kuivatatud liha. Eeldades, et tegemist on loomalihaga, asun seda järama, maitseb hea, aga tunne on, et mul ei ole seda tarvis. Närin selle lõpuni, nosin puuvilju peale.
Üks osaleja kutsub mind hommikusele Santa Maria rituaalile. Seisame õues, võrdsuse plärul on metsikult pikk filter, olen selliseid kohanud Hispaaniast, Barcelonast saabunud sõprade näppude vahel. Päike paistab õudselt eredalt, kiired peegelduvad atmosfääri osakestel ja me seisame suhteliselt minimaalselt suheldes, lihtsalt ahuijeitame Santa Maria seltsis peale öiseid kogemusi. Seejärel lähen autost gaasipriimust ja kohvi tooma, keedan endale ühe korraliku Türgi kohvi, nosin veel puuvilju ja kobin magama, sest suhtlemine kellegagi tundub hetkel täiesti mõttetuna.
Eilne temazcal ehk higistamistelk ja sellele järgnenud Ayahuasca tseremoonia on mind täiesti läbi nussinud ning ma uinun üsna kiiresti peale eelnevalt häälmemos kirjeldatud olukorda. See on hea, sest ma pean puhkama öiseks Peyote tseremooniaks. Peyote on kaktus, eesti keeles peioote-uimakaktus, mis kasvab peamiselt Mehhikos ja Texase osariigis. Piirkonnas elavad Esimesed Rahvad on kasutanud Peyotet rituaalselt (ja) ravimise eesmärgil aastatuhandeid ning ajapikku on see levinud ka nende Ameerika Esimeste Rahvaste hulgas, kelle maadel see algupäraselt ei kasva.