Ülost ja vangla siseelust on Ypsilonis ilmunud koos praegusega kokku viis lugu. Kõigi viie trellide tagust korraldust käsitleva artikli all on autor end esitlenud valenimega ning ka Ülo ei ole kinnipeetava päris nimi. Seda mitte sellepärast, et kirjutiste pärast piinlik oleks, vaid kuna ühiskonnast äralõigatud ringist kirjutades tuleb teatav ettevaatlikkus kasuks. Vähemalt nii need jutud räägivad.
Eelmine aasta rääkis Tallinna vangla pääsla järjekorras ühe vangi ema teise tädile, et tema poeg sai teiselt vangilt peksa ja midagi ette ei võetud. Kontaktisikut (ehk sealset nn klassijuhatajat) poeg kätte ei saanud. Ema helistas ise vanglasse ja päris aru. Pärast vihast telefonikõnet langes ema jutu järgi süü poja käitumisele ning potentsiaalne avavanglasse saamise kuupäev lükkus kaugustesse.
Juttu kuulanud tädi väitis selle peale, et ka temal on seoses kinni istuva lähedasega sarnaseid kogemusi. «Eesti vangla on nagu riik riigis,» tõdesid nad.
Kui palju sellistel juttudel tõepõhja all on, muidugi ei tea. Alati on võimalik, et lool on ka teised osapooled ning vangid ei ole oma lähedastega täiesti ausad. Ülo tuleviku väljavaadetega autor sellegipoolest riskida ei soovi ning kuna jagada on ka kriitikat, tuleb võimalike kontaktide välja nuhkimine välistada. Eriti palju Eesti vanglate kohta käivat kriitikat ei leidugi. On mõni praeguseks peatunud kritiseeriv blogi (nagu nt Tartu vanglas istunud Peeter Kangro blogi ja Viru Vangla tugevdatud järelvalvega osakonnale ehk n-ö «supermax'ile» keskendunud piinamine.com) ning aegajalt mõni üksik artikkel ajakirjanduses.
Ilmunud artiklitel on enamasti kirev kommentaarium, mis annab ühekülgselt aimu Eesti ühiskonna suhtumisest vangidesse. «Keskmine kodanik» rõhutab, et kui julged teha, siis, kurat, kannata ära. Vangla ei peagi olema mingi sanatoorium, kusjuures sanatooriumist teeb vangla juba kolm korda päevas tasuta söömine ja sportimisvõimalused.