Kogu Tallinna liiklus on suveks toorelt perse keeratud: kesklinna tuiksooned on üles kaevatud, bussid ümber suunatud ning sellest nädalast alates seisavad pooled trammiliinid. See ei ole õnnetute juhuste kokkulangemine ega linnaametnike lauslollus.
Ei-ei, see on linnapea plaan katsetada tallinlaste valmidust liikuda jalgrattal – kas see on lihtsalt müra sotsiaalmeedias ja ajakirjanduses, nagu see kohalikel omavalitsuse valmistel välja kukkus (loe mu selleaegset poliitanalüüsi SIIT), või on sellel sügavam sotsioloogiline sisu ja kandev mõju?
Vahemärkusena enne teema juurde minemist. Ma näen pilte poliitikutest, kes ei jäta kasutamata võimalust jääda jalgrattaga pildile, mis karjuvalt meenutavad Hollywoodi staare, kes 10–15 aastat tagasi sõitsid Toyota Priustega oma villade ja eralennukite vahel. Neile plaksutati, sest nad olid märtrid – kas olete näinud, kui koledad ja mannetud autod on Toyota Priused? Tagasi vaadates saame aru sellest silmakirjalikust rohepesust, ent nüüd me neelame seda jälle hundiisuga alla. Igatahes, tagasi Kõlvarti ja Tallinna juurde.
Liikuvuse ja liikluse teemal on Kõlvart ebamugavas kohas. Selles valdkonnas huvitavad tema valijaid ainult Lasnamäe bussid ja mujal linnas autoga ringi sõitmine. Kalamaja ratturite heaolu ei ole tema agendas, kuid nende pahameel võib pidurdada Kõlvarti lendu munitsipaalseks suurvõimuks, mis suudaks siinse toetusbaasi abil ka riiki valitseda – see ei ole autori tõlgendus või teooria, Kõlvart ise rääkis seda Postimehele märtsi lõpus peale valimisi.
Ta tahab saada Keskerakonna esimeheks ja eeldatavasti ka peaministriks. Kõlvart on tugeva poliitilise taibuga, töökas, pika perspektiiviga, kalkuleeriv, distsiplineeritud. Ta on kõike, mida Taavi Rõivas pole kunagi olnud.