Sõja-, majanduslanguse- ja gripilaine-teemaliste uudiste vahelt piilus üks ere päikesekiir – mängustuudio Rockstar Games hõikas välja, et detsembri alguses avalikustatakse uhiuue Grand Theft Auto treiler. Ehkki uue mängu sisulisest poolest ei ole veel midagi teada, võib varasematele mängudele toetudes olla kindel, et ka uus GTA laenab miljöö ja ajastu osas nii mõndagi kuulsatelt filmidelt, nagu on seda teinud alates GTA III-st.
Viimatine GTA tuli välja 2013. aastal ning sellest ajast alates on fännid palju spekuleerinud uue mängu ja selle temaatika üle. Seni on uuest mängust teada vaid see, mida leidub internetti lekkinud ning ootusärevust lisanud ja foorumites spekulatsioone sünnitanud videotes ja piltidel mängu eri arendusjärkudest.
Et teada, kuhu viib tulevik, tuleb vaadata minevikku – varasemad GTA mängud on tugevalt tuginenud filmidele ning asetanud omapärasesse kõverpeeglise (pop)kultuuri, tabuteemad ja stereotüübid. See on postmodernism; tarbija enda otsustada jääb, kas mängu loojad on neid allikaid refereerinud, neist laenanud või need lihtsalt varastanud.
Eri jagudel on olnud eri eellased kinolinal. Neile üritangi käesolevas tekstis näpu peale panna, alates GTA III-st kuni GTA V-ni. Ruumiliste virtuaalmaailmade loomine seadis mängutegijatele kohustuse kujundada miljöösid enneolematu detailirikkusega, mistõttu tundub filmide kasutamine alltekstidena ja neile austusavalduste tegemine äärmiselt nutikas lähenemine.
GTA III aitas kujundada modus operandit
GTA III on ehk esimene jagu sarjas, mis selgelt filmidele viitab. Esimesed kaks jagu on top-down- ehk ülalt-alla-vaates ning vihjed kinokunstile nende stsenaariumides on pigem abstraktsed ja mitte eriti äratuntavad. GTA III aga tõi frantsiisi uue tuule kolmemõõtmelise ruumi ja nn kolmanda isiku vaate (ingl third person view) näol ning läbi selle ka tibake detailsemad karakterid ja asukohad; samuti leidub pealkirjades ja mängu tekstiosas viiteid konkreetsetele linateostele.